Kurs ma charakter wykładowy - deep learning
CO TO JEST „UŚPIONY MÓZG” („DORMANT/DISCONNECTIVE” BRAIN)
Jakie są jego skutki dla neurogenezy i neuroplastyczności? Innymi słowy: dlaczego tak wiele osób cierpi na mgłę mózgową, zaburzenia poznawcze oraz problemy neurodegeneracyjne? Jakie są przyczyny tych zjawisk i jakie znaczenie ma osteopatia w kontekście tego coraz bardziej powszechnego problemu?
Wiele zależy od prędkości przetwarzania informacji przez mózg. Prędkość przetwarzania opisuje, w jaki sposób mózg odbiera informacje, rozumie je i reaguje na nie. Nie każdy myśli w tym samym tempie. Choć np. prędkość ta „nie” ma związku z inteligencją dziecka, to dzieci mające trudności z wolnym przetwarzaniem informacji często napotykają problemy w funkcjonalnym wykorzystaniu mózgu, śledzeniu lekcji w szkole i poprawnym wykonywaniu zadań.
Jak można zdiagnozować ten syndrom, ocenić, na jakim etapie rozwoju znajduje się dysfunkcja, i przede wszystkim – co można z tym zrobić?
CHARAKTERYSTYKA KURSU
Kurs jest formą deep Learning, co oznacza, że czas spędzimy na diagnozowaniu i analizie problemu. Syndrom ten jest wieloetapowy i wynika z licznych, połączonych ze sobą czynników przyczynowych. Celem terapii jest reorganizacja mózgu według strategii: REPAIR – REWIRE – RECONNECT
Większość technik, które będziemy stosować, jest nam znana. Zadaniem kursu jest wypracowanie strategii leczenia obejmującej częściowo osteopatyczne techniki terapeutyczne (będą demonstrowane), zmiany stylu życia i zachowań pacjenta, dostosowanie diety itd.
KLUCZOWE POJĘCIA
Trening oddechowy
Neurozapalenie
Detoksykacja
Osteopatyczna terapia (drenaż mózgu, optymalizacja unaczynienia, Brain Touch)
Miąższ wątroby (NAFL)
Mechanobiologia
Masa mięśniowa vs tkanka tłuszczowa
Mindnutrition
Suplementacja
Reaktywacja mechanizmu acetylocholiny
Budowanie funkcji mózgu
Cyfrowy post i inne.
CEL KURSU
Nauka holistycznego podejścia do problemów związanych z zaburzeniami funkcji mózgu poprzez diagnozę, analizę i terapię, która łączy osteopatię z innymi formami wsparcia pacjenta.